poniedziałek, 16 listopada 2015

Tak bardzo zaczytana - Vogue za kulisami świata mody



Wielki świat mody. Nie znam kobiety, która choćby skrycie się nim nie interesowała. Ja chociaż nie śledzę modowych nowinek na bieżąco i nie ekscytuję się programami czy pisemkami na ten temat, lubię sobie czasem pooglądać to i owo. Dlatego też bardzo ucieszyłam się jak w moje ręce wpadła książka pod tytułem VOGUE za kulisami świata mody czyli autobiografia Kristie Clements - redaktor naczelnej miesięcznika Vouge. Kristie jest dla mnie osobą godną szczerego podziwu, gdyż w bardzo, bardzo ciepły i przystępny sposób opisuje swoją pracę, bez zadęcia, bez pokazywania, że jest kimś lepszym. Mało tego, cenię ją za to, że nie od razu została naczelną, ale że jak sama podkreśla, rozpoczęła pracę w redakcji od najbardziej podstawowych stanowisk. Dla mnie jest to atut, ponieważ jak ktoś przeszedł przez wiele stanowisk, to wie jak wygląda praca w danym miejscu i ma szacunek do każdego pracownika. Z książki dowiadujemy się też tego, że świat mody wcale nie jest taki różowy jak nam się wydaje. Że potrzeba wielu wyrzeczeń, aby dostać się na szczyt. Poznajemy także znanych projektantów, fotografów czy stylistów jako zwykłych ludzi, którzy oprócz swoich dziwactw i fanaberii są też bardzo mili i sympatyczni. Serdecznie polecam tę książkę nie tylko miłośniczkom mody. 


4 komentarze:

  1. Nawet ja przeczytałabym tę książkę, pomimo faktu, że modą zbytnio się nie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I słusznie, bo w książce nie o sama modę chodzi ;)

      Usuń
  2. Rzadko czytam podobne książki, ale powiem Ci, że na jesienny wieczór byłaby jak znalazł. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że tak :) zwłaszcza że szybko się czyta.

      Usuń