środa, 5 sierpnia 2015

Tak bardzo zaczytana - Odnaleźć ślad

Dosłownie kilka dni temu, w trakcie wizyty w jednej z ulubionych księgarni wpadła mi w ręce książka Joanny Krygier pod  tytułem "Odnaleźć ślad". Powiem szczerze, że nie jestem osobą oceniającą książki po okładce, ale opis z tyłu bardzo mnie zaintrygował i zachęcił do zakupu. Od razu po przyjściu do domu zabrałam się za czytanie. Książka wciągnęła mnie niesamowicie. Zużyłam też bardzo dużo zakładek indeksujących na zaznaczanie fragmentów, które do mnie przemówiły czy zainspirowały do rozważań, albowiem książka jest pełna odniesień do psychologii (w szczególności do eksperymentów), z którą miałam dość dużą styczność w trakcie studiów. Autorka nie podaje nam suchych faktów dotyczący Żydów, ale okrasza je tłem historycznym (często bardzo odległym od naszych czasów) psychologicznym, filozoficznym oraz kulturowym co pozwala lepiej zrozumieć ten naród. Próbuje też pokazać, że stereotypy są irracjonalne i wewnętrznie sprzeczne i wynikają z niewiedzy o tym co jest obce i nieznane. Bo czego najbardziej się boimy na co dzień - tego, czego nie znamy! Polecam tę książkę wszystkim, gdyż możemy się z niej dowiedzieć, przede wszystkim o sobie. 

1 komentarz:

  1. To może być ciekawa książka choć rzadko sięgam po Polskich autorów. :-)

    OdpowiedzUsuń