piątek, 28 sierpnia 2015

Gotowanie na spontanie - spaghetti w sosie pomidorowo serowym

Dziś przed wyjściem z pracy pomyślałam sobie, że z chęcią bym zjadła coś na mieście, ale jak tylko wyszłam i poczułam jak jest gorąco to uznałam, że nie chce mi się nigdzie chodzić, a tym bardziej przesiadywać w restauracjach i poszłam czym prędzej do domu. Początkowo miałam ochotę zrobić penne w sosie serowo śmietanowym, ale że mam dużo pomidorów to zmieniłam koncepcję i ugotowałam sobie spaghetti w sosie serowo śmietanowym. Danie jest bardzo szybkie i przepyszne. Do jego przygotowania potrzebujemy spaghetti, dwa ząbki czosnku, zioła prowansalskie, dość duży pomidor malinowy, pomidorki koktajlowe i kawałek sera lazur. Makaron należy ugotować zgodnie z wytycznymi podanymi na opakowaniu. W międzyczasie na patelni należy rozgrzać oliwę z oliwek, wrzucić pokrojony czosnek i pokrojonego (uprzednio obranego ze skórki) pomidora. Jak warzywa się troszkę podduszą, należy dodać drobno pokrojony ser lazur i wsypać dość dużą szczyptę ziół prowansalskich. Jak ser się rozpuści, dodać odcedzony makaron, wymieszać i chwilkę pogotować. Następnie wyłożyć na głęboki talerz, posypać świeżo zmielonym pieprzem i jak się ma, to udekorować listkami bazylii i połówkami pomidorków koktajlowych. Smacznego.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam absolutnie takie makarony z sosami. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spagehetti na spotanie!? Proszę więcej takich spontanów :D Jadłam z 3 razy w życiu i mega smakuje :) Ale twój przepis wyróżnia się udekorowaniem i w ogóle :D Dodałaś mnie do paska i nic nie powiedziałaś!? Ależ skromniutka jesteś, zaraz dodaję Cię do drugiego paska Śledzę i podglądam :) Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń