czwartek, 9 lipca 2015

Tak bardzo zaczytana - Spotkania raz jeszcze

Podczas 25. Festiwalu Kultury Żydowskiej miało miejsce wiele bardzo ciekawych wydarzeń. Obiecuje sobie, że kiedyś wezmę urlop, aby móc brać udział w ich większej ilości. Być może to nastąpi w przyszłym roku. W trakcie tegorocznego FKŻ ostrzyłam sobie pazurki na warsztaty kulinarne (które notabene były bardzo sympatyczne - robiliśmy smaczne dania, a co ważniejsze spotkałam znajomych) w JCC. Ale przede wszystkim nie mogłam się doczekać na spotkanie z prof. Szewachem Weissem z okazji promocji Jego najnowszej książki pt. "Spotkania raz jeszcze". Profesor jest przemiłym, przeuroczym i bardzo mądrym człowiekiem. Potrafi przepięknie mówić o ludziach i o życiu. Mogłabym go słuchać godzinami. Wracając do książki, stanowi ona zbiorek cyklu rozmów wyemitowanych na antenie TVP Kultura z ważnymi ludźmi ze sceny politycznej jak i kulturalnej, którzy zrobili wiele dobrego dla relacji polsko - izraelskich (znajdujemy tu rozmowę m. in. z Lechem Wałęsą, śp. Władysławem Bartoszewskim, rabinem Michaelem Schudrichem czy Zygmuntem Rolatem, a także ze znajomymi z Borysławia). Książka jest skarbnicą mądrości życiowej i dobroci. Na jej kartach zapisany jest ogrom informacji  dzięki którym możemy lepiej zrozumieć historię oraz kulturę Żydów. Bardzo, bardzo polecam tę książkę. Żałuję, że nie zrobiłam sobie zdjęcia z Panem Profesorem, ale na pewno będzie okazja ku temu. 

Szewach Weiss

2 komentarze:

  1. Nigdy nie czytałam tego typu książki ale brzmi niezwykle ciekawie muszę przyznać! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ksiazki nie czytałam ale zsciekawilas mnie :)

    OdpowiedzUsuń