piątek, 5 czerwca 2015

Tak bardzo zaczytana - Korespondenci.pl

Podczas ostatniej wizyty w bibliotece wpadła mi w ręce książka, którą bardzo chciałam przeczytać, odkąd tylko się dowiedziałam, że już się ukazała. A mianowicie Korespondenci.pl autorstwa Doroty Kowalskiej i Wojciecha Rogacina. Książka ta w przystępny ale też nacechowany emocjami przedstawia kulisy pracy polskich reporterów wojennych, którzy relacjonowali najważniejsze wojny jakie toczyły się na przełomie XX i XXI wieku. Powiem szczerze, że byłam dość zaskoczona, że reporterzy z konkurencyjnych stacji w obliczu działań wojennych współpracują, pomagają sobie wzajemnie, a nie pędzą po trupach do celu. Wprawdzie nie dowiedziałam się nic nowego w wydarzeniach, bo przecież śledziłam je na bieżąco, ale dowiedziałam się dużo, tak jak wspomniałam powyżej o relacjach panujących między reporterami, pracy w ekstremalnie trudnych i niebezpiecznych warunkach, przyjaźniach, problemach, ale też pasji i całkowitym poświęceniu się pracy. Jak dotarłam do rozdziału poświęconemu Śp.Waldemarowi Milewiczowi to trochę się bałam, że się rozkeleję i znowu będę przeżywać Jego śmierć tak jak to było 11 lat temu, w czasie kiedy zdawałam matury. Ale nic takiego się nie stało, z rozdziału nie wyczytałam nic nowego, wszystko co tam było, czytałam wiele razy w gazetach, widziałam w TV, czy słyszałam w radio. Jedynie jak usłyszę "I feel you" zespołu Depeche Mode, czuję się dość dziwnie i smutno. Z czystym sumieniem polecam tę książkę wszystkim, którzy interesują się współczesnymi konfiktami zbrojnymi oraz dziennikarstwem wojennym.

1 komentarz:

  1. Baaardzo rzadko czytam polskich autorów, właściwie nie wiem dlaczego. Ta tematyka jednak brzmi ciekawie, to byłoby coś nowego dla mnie bo ostatnio męczę jednie kryminały. :-)

    OdpowiedzUsuń