czwartek, 25 września 2014

Książki to przyjaciele

Dzisiejsza notka będzie poświęcona książkom. Rodzina oraz znajomi doskonale wiedzą, że jestem ich miłośniczką. Nauczyłam się czytać dzięki mojej Babci jak miałam 4 lata. Czytałam zawsze bardzo, bardzo dużo i zostało mi to do dziś. Nie zamykam się w jakimś jednym gatunku czy nurcie literackim, ale czytam to, co mnie zainteresuje. Oczywiście jak każdy z nas mam kilku swoich ulubionych autorów, ale jestem otwarta na nowości. Nie skupiam się także na czytaniu jedynie wielkich nazwisk czy też bestsellerów. 
W jednej ze swoich książek (bodajże była to Czułość i obojętność) na ten temat wypowiedziała się jedna z moich ulubionych pisarek Roma Ligocka. Fragment ten  tak mi się spodobał, że postanowiłam sobie go zapisać w podręcznym notesiku, ale zaraz przyszło mi na myśl, że nie zostawię go tylko dla siebie, ale się z Wami podzielę:

"(...) Czasem właśnie te książki stają się nam bliskie. wydaje nam się niekiedy, że należą tylko do nas, że tylko my odkrywamy ich urok i tylko my lubimy je czytać. Książki ważne dla nas, choć nigdy nieuznane za wielkie. Szukać ich trzeba przez całe życie, a kiedy się znajdzie - przyjąć, oswoić, pokochać. Warto się potrudzić - szukać, odkrywać."

Ja także mam takie książki i powiem Wam, że bardzo często mam takie poczucie, że dana książka jest tak bardzo moja,  tak osobista, że z nikim się nie podzielę refleksją na jej temat bo wtedy oddam zbyt dużą cząstkę siebie i zbyt mocno się odkryję. Może kiedyś się to zmieni, ale potrzebuję na to czasu.

2 komentarze:

  1. A czy podzielisz się tytułem? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Magda, książka z której pochodzi ten cytat to Czułość i obojętność. Tytułu rozdziału z którego pochodzi ten cytat nie pamiętam, a książkę oddałam dziś do biblioteki :)

    OdpowiedzUsuń